*با مردم زندگی میكند
حجت خدا در بین مردم زنده است؛ موجود است؛ با مردم زندگى میكند؛ مردم را مىبیند؛ با آنهاست؛ دردهاى آنها، آلام آنها را حس میكند. انسانها هم، آنهائى كه سعادتمند باشند، ظرفیت داشته باشند، در مواقعى به طور ناشناس او را زیارت میكنند. او وجود دارد؛ یك انسان واقعى، مشخص، با نام معین، با پدر و مادر مشخص و در میان مردم است و با آنها زندگى میكند. این، خصوصیت عقیدهى ما شیعیان است.
(سخنرانى در سالروز میلاد امام عصر(عج)1369/12/11)
*دنیای دوران امام زمان سرشار از راستی و معرفت
دنیاى سرشار از عدالت و پاكى و راستى و معرفت و محبت، دنیاى دوران امام زمان است كه زندگى بشر هم از آنجا به بعد است. زندگى حقیقى انسان در این عالم، مربوط به دوران بعد از ظهور امام زمان است كه خدا مىداند بشر در آنجا به چه عظمتهایى نایل خواهد شد.
( خطبههاى نماز جمعهى تهران 1379/1/26)
* سربازى منجی بزرگ احتیاج به خودسازی دارد
انتظار به معناى این است كه ما باید خود را براى سربازى امام زمان آماده كنیم.. سربازى منجى بزرگى كه مىخواهد با تمام مراكز قدرت و فساد بینالمللى مبارزه كند، احتیاج به خودسازى و آگاهى و روشنبینى دارد... ما نباید فكر كنیم كه چون امام زمان خواهد آمد و دنیا را پر از عدل و داد خواهد كرد، امروز وظیفهاى نداریم؛ نه، بعكس، ما امروز وظیفه داریم در آن جهت حركت كنیم تا براى ظهور آن بزرگوار آماده شویم. اعتقاد به امام زمان به معناى گوشهگیرى نیست. ...امروز اگر ما مىبینیم در هر نقطهى دنیا ظلم و بىعدالتى و تبعیض و زورگویى وجود دارد، اینها همان چیزهایى است كه امام زمان براى مبارزه با آنها مىآید. اگر ما سرباز امام زمانیم، باید خود را براى مبارزه با اینها آماده كنیم.
*بزرگترین وظیفهى منتظران
بزرگترین وظیفهى منتظران امام زمان این است كه از لحاظ معنوى و اخلاقى و عملى و پیوندهاى دینى و اعتقادى و عاطفى با مؤمنین و همچنین براى پنجه درافكندن با زورگویان، خود را آماده كنند. كسانى كه در دوران دفاع مقدس، سر از پا نشناخته در صفوف دفاع مقدس شركت مىكردند، منتظران حقیقى بودند. كسى كه وقتى كشور اسلامى مورد تهدید دشمن است، آمادهى دفاع از ارزشها و میهن اسلامى و پرچم برافراشتهى اسلام است، مىتواند ادعا كند كه اگر امام زمان بیاید، پشت سر آن حضرت در میدانهاى خطر قدم خواهد گذاشت. اما كسانى كه در مقابل خطر، انحراف و چرب و شیرین دنیا خود را مىبازند و زانوانشان سست مىشود؛ كسانى كه براى مطامع شخصى خود حاضر نیستند حركتى كه مطامع آنها را به خطر مىاندازد، انجام دهند؛ اینها چطور مىتوانند منتظر امام زمان به حساب آیند؟ كسى كه در انتظار آن مصلح بزرگ است، باید در خود زمینههاى صلاح را آماده سازد و كارى كند كه بتواند براى تحقق صلاح بایستد.
*یك حكومت صددرصد مردمى
حكومت آیندهى حضرت مهدى موعود ارواحنافداه، یك حكومت مردمى به تمام معناست... امام زمان، تنها دنیا را پر از عدل و داد نمىكند؛ امام زمان از آحاد مؤمن مردم و با تكیه به آنهاست كه بناى عدل الهى را در سرتاسر عالم استقرار مىبخشد و یك حكومت صددرصد مردمى تشكیل مىدهد
(در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمهى شعبان در مصلاى تهران 1381/7/30 )
* انتخابات شما را امام زمان دید
امام زمان ناظر است و مىبیند. انتخابات شما را امام زمان دید؛ اعتكاف شما را امام زمان دید؛ تلاش شما جوانها را براى آذینبندى نیمهى شعبان، امام زمان دید؛ حضور شما زن و مرد را در میدانهاى گوناگون، امام زمان دیده است و مىبیند؛ حركت دولتمردان ما را در میدانهاى مختلف، امام زمان مىبیند و امام زمان از هر آنچه كه نشانهى مسلمانى و نشانهى عزم راسخ ایمانى در آن هست و از ما سر مىزند، خرسند مىشود. اگر خداى نكرده عكس این عمل بكنیم، امام زمان را ناخرسند مىكنیم. ببینید، چه عامل بزرگى است.
(دیدار اقشار مختلف مردم بهمناسبت نیمهى شعبان1384/6/29)
*این معنى انتظار فرج است
معناى انتظار فرج به عنوان عبارة أخراى انتظار ظهور، این است كه مؤمن به اسلام، مؤمن به مذهب اهلبیت(علیهم السلام) وضعیتى را كه در دنیاى واقعى وجود دارد، عقده و گره در زندگى بشر میشناسد... امام زمان (علیه الصلاة و السلام) براى اینكه فرج براى همهى بشریت به وجود بیاورد، ظهور میكند كه انسان را از فروبستگى نجات بدهد؛ جامعهى بشریت را نجات بدهد؛ بلكه تاریخ آیندهى بشر را نجات بدهد. انتظار فرج یعنى قبول نكردن و رد كردن آن وضعیتى كه بر اثر جهالت انسانها، بر اثر اغراض بشر بر زندگى انسانیت حاكم شده است. این معنى انتظار فرج است.
*قبل از ظهور مهدى موعود، در میدانهاى مجاهدت، انسانهاى پاك امتحان مىشوند
قبل از دوران مهدى موعود، آسایش و راحتطلبى و عافیت نیست. ...قبل از ظهور مهدى موعود، در میدانهاى مجاهدت، انسانهاى پاك امتحان مىشوند؛ در كورههاى آزمایش وارد مىشوند و سربلند بیرون مىآیند و جهان به دوران آرمانى و هدفىِ مهدى موعود(ارواحنافداه) روزبهروز نزدیكتر مىشود؛ این، آن امید بزرگ است؛ لذا روز نیمهى شعبان، روز عید بزرگ است.
(سخنرانى در اجتماع بزرگ مردم قم، در سالروز میلاد حضرت مهدى (عج) 70/11/30)
منبع :سایت عصر ظهور
نظرات شما عزیزان: